Zrnité textury

Jak si zajistit ortofoto terén
Odpovědět
me2d
Site Admin
Příspěvky: 190
Registrován: 29 pro 2014, 21:30
Kontaktovat uživatele:

Zrnité textury

Příspěvek od me2d » 11 pro 2016, 21:39

Hele navod na zrnite textury + ty sh/pws skripty tady nikde nejsou, ze?
Nemate to nekdo nejak po kupe?
Ted bych to zrovna potreboval... kdyztak zapatram v archivech a hodim na wiki, ale jestli to nekde uz je...
Obrázek

Uživatelský avatar
mano
Příspěvky: 573
Registrován: 30 pro 2014, 22:14
Bydliště: Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrnité textury

Příspěvek od mano » 11 pro 2016, 21:47

je na to paradny program od vlada, vola sa decal.exe

Link: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=491217

Uživatelský avatar
mano
Příspěvky: 573
Registrován: 30 pro 2014, 22:14
Bydliště: Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrnité textury

Příspěvek od mano » 11 pro 2016, 21:50

na starej stranke boli aj fotky ktora ta zrnitost je aka.. mozno by bolo dobre to pofotit

me2d
Site Admin
Příspěvky: 190
Registrován: 29 pro 2014, 21:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrnité textury

Příspěvek od me2d » 11 pro 2016, 22:10

Dik, hodim to na wiki... jen co budou LuaMacros fungovat pod 11...
Obrázek

Uživatelský avatar
lmanik
Příspěvky: 21
Registrován: 26 bře 2016, 00:28

Re: Zrnité textury

Příspěvek od lmanik » 25 úno 2017, 18:22

Za ty scripty na úpravu barev orta bych se přimlouval velice, protože default stažené v xpl 11 vypadaj moc vyblitě. Pokud někdo máte, budu velice vděčný kluci :roll:
Momentálně létám: Beechcraft King Air C90 (N52KM na leasing)
Co pilotuji: A320, Beechcrafty, Cesny

Obrázek

me2d
Site Admin
Příspěvky: 190
Registrován: 29 pro 2014, 21:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrnité textury

Příspěvek od me2d » 27 úno 2017, 10:22

Tak jsem zapatral v archivu - viz nize, na formatovani jsem se vyprdnul, snad je to pouzitelne i tak.


Přidání zrnitosti do vlastního terénu *
Přidání zrnitosti se provádí přidáním jednoho řádku s obsahem …
DECAL_LIB lib/g10/decals/xxxx.dcl
… do souborů *.ter, kde xxxx je název souboru zrnitosti. Pro výměnu zrnitosti se musí přidaný řádek odstranit a nahradit jiným. Vše prosím provádějte opatrně a dodržujte výchozí adresář spouštění skriptů. Věnujte pozornost správnému nastavení cesty a správnému jménu souboru. Pokud si příliš nevěříte, terén si můžete také před akcí zálohovat.
Nejdříve se přesuňte do adresáře X-plane
cd /home/user/xplane10/
Linux *
Njdříve test výsledné podoby souborů, který nic nenastavuje
Test zápisu *
find ./Custom\ Scenery/CZ*terrain/ -name '*.ter' -exec sed \
'$ a DECAL_LIB lib/g10/decals/flinty_dirt_2.dcl' '{}' \;
Výstup by měl vypadat nějak takto (zkráceno)
.........
A
800
TERRAIN
LOAD_CENTER 48.936935 14.084473 3211 2048
BASE_TEX_NOWRAP ../textures/g2xpl_8_16_35328_43008.dds
DECAL_LIB lib/g10/decals/long_grass_and_shrubs.dcl
A
800
TERRAIN
LOAD_CENTER 48.589325 14.875488 3233 2048
BASE_TEX_NOWRAP ../textures/g2xpl_8_16_35472_42912.dds
DECAL_LIB lib/g10/decals/long_grass_and_shrubs.dcl
.........
Pokud výpis vypadá dobře provedeme
Zápis *
find ./Custom\ Scenery/CZ*terrain/ -name '*.ter' -exec sed -i \
'$ a DECAL_LIB lib/g10/decals/flinty_dirt_2.dcl' '{}' \;
Vymazání řádku je lépa opět otestovat před samotným provedením
Test vymazání *
find ./Custom\ Scenery/CZ*terrain/ -name '*.ter' -exec sed \
'/DECAL_LIB lib\/g10\/decals\/flinty_dirt_2.dcl/d' '{}' \;
výpis by pak měl vypadat nějak takto (zkráceno):
.........
A
800
TERRAIN
LOAD_CENTER 48.936935 14.084473 3211 2048
BASE_TEX_NOWRAP ../textures/g2xpl_8_16_35328_43008.dds
A
800
TERRAIN
LOAD_CENTER 48.589325 14.875488 3233 2048
BASE_TEX_NOWRAP ../textures/g2xpl_8_16_35472_42912.dds
.........
Nyní je možné provést
Výmaz *
find ./Custom\ Scenery/CZ*terrain/ -name '*.ter' -exec sed -i \
'/DECAL_LIB lib\/g10\/decals\/flinty_dirt_2.dcl/d' '{}' \;
Mac *
Nejdříve se přesuňte do adresáře Custom Scenery v X-plane
cd /home/user/xplane10/Custom\ Scenery
Přidání zrnitosti (bez testu, přímý zápis) *
for FILE in ./CZ_*-terrain/terrain/*.ter; do echo -e \
'\r\nDECAL_LIB lib/g10/decals/flinty_dirt_2.dcl\r' >> $FILE ; done
Odstranění zrnitosti (bez testu, přímý zápis) *
for FILE in ./CZ_*-terrain/terrain/*.ter; do perl -i -pe \
's/DECAL_LIB.*$//g' $FILE ; done
Win *
Spusťte powershell a skočte do správného adresáře, například takto
cd 'D:\X-Plane 10\Custom Scenery'
Přidání zrnitosti (bez testu, přímý zápis) *
Edit 27.11.2014: přidán progresátor aby byl vidět běh skriptu
ls -Recurse -Path "CZ_*" -Include *.ter |
% { sc -Path $_.FullName -Force -Encoding String -Value (cat -Path `
$_.FullName), "DECAL_LIB lib/g10/decals/long_grass_and_shrubs.dcl" `
; write-host "." -nonewline }
Odstranění zrnitosti (bez testu, přímý zápis) *
ls -Recurse -Path "CZ_*" -Include *.ter |
% { (cat -Path $_.FullName) -notmatch "DECAL_LIB" |
Out-File -FilePath $_.FullName -Force -Encoding Default `
; write-host "." -nonewline }
Obrázek

me2d
Site Admin
Příspěvky: 190
Registrován: 29 pro 2014, 21:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrnité textury

Příspěvek od me2d » 27 úno 2017, 10:27

A jeste co je tam mozne dat:

01.DECAL_LIB lib/g10/decals/stony_dirt_1.dcl
02.DECAL_LIB lib/g10/decals/stony_dirt_2.dcl
03.DECAL_LIB lib/g10/decals/LF_grey_1_mid.dcl
04.DECAL_LIB lib/g10/decals/maquify_1_alpha_key.dcl
05.DECAL_LIB lib/g10/decals/maquify_1_green_key.dcl
06.DECAL_LIB lib/g10/decals/maquify_2_green_key.dcl
07.DECAL_LIB lib/g10/decals/flinty_dirt_1.dcl
08.DECAL_LIB lib/g10/decals/flinty_dirt_2.dcl
09.DECAL_LIB lib/g10/decals/flinty_dirt_3.dcl
10.DECAL_LIB lib/g10/decals/shrub_and_dirt_1.dcl
11.DECAL_LIB lib/g10/decals/shrub_and_dirt_2.dcl
12.DECAL_LIB lib/g10/decals/grass_and_shrubs.dcl
13.DECAL_LIB lib/g10/decals/long_grass_and_shrubs.dcl
14.AGB_grass_and_asphalt_1.dcl
15.AGS_shrub_dirt_green_key_1.dcl
16.AGS_suburban_garden_1_proj.dcl
17.AGS_suburban_garden_1.dcl
18.AGS_suburban_garden_vdry_1.dcl
19.dry_grass_and_stony_dirt_1.dcl
20.dry_grass_and_stony_dirt_2.dcl
21.grass_and_asphalt_1.dcl
22.grass_and_asphalt_2.dcl
23.grass_and_asphalt_3.dcl
24.grass_and_asphalt_green_key2.dcl
25.grass_and_asphalt_green_key.dcl
26.grass_and_stony_dirt_1.dcl
27.grass_dirt_and_RGB_LF.dcl
28.grasses_combo.dcl
26.grasses_combo_2.dcl
30.grasses_combo_3.dcl
31.industrial_outlay.dcl
32.long_grass_and_gravel_1.dcl
33.low_freq_mod_1.dcl
34.maquify_1_mod_key.dcl
35.park_grass_wet.dcl
36.very_long_grass.dcl
37.very_long_grass_and_dirt.dcl
38.very_long_grass_modulator2.dcl
Obrázek

Uživatelský avatar
lmanik
Příspěvky: 21
Registrován: 26 bře 2016, 00:28

Re: Zrnité textury

Příspěvek od lmanik » 27 úno 2017, 11:55

Já jsem udělal script na úpravu barev (v xp11 je to orto až moc světlé), dnes to doladím a hodím to sem. Bohužel s powershellem moc kamarád nejsem a pracuji v linuxu tak to bude pouze pro linux, ale s trochou úprav se to bude dát aplikovat i ve windows (navíc tu máme ubuntu bash ve win 10 :)).
Momentálně létám: Beechcraft King Air C90 (N52KM na leasing)
Co pilotuji: A320, Beechcrafty, Cesny

Obrázek

Odpovědět