xEnviro
Re: xEnviro
Protože rád diskutuju sám se sebou, musím po prozkoumání XPL 11 napsat, že to potřeba bude
Re: xEnviro
jj, vypadá to parádně. Ze začátku to vypadalo jako nějakej ruskej undergroundovej projekt, ale ty screeny a videa jsou neskutečný. Začínám mít pocit, že SkyMaxx v4 už asi nekoupím...
Re: xEnviro
Už je to tady! http://store.x-plane.org/xEnviro_p_551.html Zatím ale počkám na recenze, chlapci si dost věří soudě z ceny.
Re: xEnviro
veria si, ale tak konkurenciu uz bolo treba ..
Re: xEnviro
Veria neveria, toto prehanaju.
To hranici s chamtivostou.
To hranici s chamtivostou.
Re: xEnviro
Abych dal za vylepšení XPL víc než za samotný simulátor, to mi pro normálního smrtelníka připadá opravdu trochu moc. Ale proti gustu ...!?
Mirek Kadlec
Re: xEnviro
Tak po projeti fora to vypada, ze se vyplati jeste vyckat.
Re: xEnviro
jj, koukal jsem na recenze na YT a celkem mě to zklamalo. Minimálně ta verze pro XPL11 očividně není moc vyladěná. Potenciál do budoucna to má velkej, ale zatím přecijen zůstanu u SMP, to je sázka na jistotu.
Re: xEnviro
Mno, vsadil jsem původně na SMP v4 + RWC, což je sice jistota, ale dokonce taková, že oproti v3 se toho moc nezměnilo.
V podstatě jsou vylepšené jen 3 věci:
- výkon, oproti v3 znatelné zlepšení dopadu na FPS, renderovací oblat jsem měl dřív na 14 000 km2, nyní jsem měl 100 000 km2 se stejnými FPS
- zvětšení vykreslovací oblasti - jak už jsem naznačil, maximum je 100 000 km2, v praxi ale dosažitelné málokdy, protože to dost ovlivňuje aktuální dohlednost (i pokud jste nad mraky), takže oblačnost až k horizontu nečekejte
- nové HD mraky - vypadají docela pěkně, ale připadá mi, že SMP se s každou další verzí víc a víc blíží FSkovým 2D mrakům, které se za vámi otáčejí podle úhlu kamery. Stále jdou ale nastavit mraky z verze v2, které vypadají více volumetricky. Tyhle nové mraky lze nově použít i pro overcast vrstvu, ale protože jsou to cumuly, výsledný dojem je takový zvláštní.
Závěr: upřímně celkem lituju těch 20 USD za upgrade. Pokud jste do teď používali mraky z dřívějších verzí (nastavení "fast" nebo "soft") a "solid stratiform" pro overcast vrstvu, tak kromě zvětšené vykreslovací dohlednosti (vy výjimečných případech) a zlepšení výkonu (což by mělo být samozřejmostí i bez dodatečného poplatku), nepřinaší v4 nic nového. Jo, vlastně ještě 3D srážky, ale osobně jsem neměl problém ani s defaultníma.
xEnviro je zatím ve verzi 1.06, ve které vychytali ty nejpodstatnější bugy. Po zklamání z SMP (i když dosud jsem byl celkem spokojený zákazník) jsem v rámci povánoční euforie obětoval 70 USD a mám za sebou asi 3 cca 1,5hodinové lety po Evropě. WOW! Zatím nelituju ani dolaru. Konečně po asi 7 letech s XPL od verze 9 jsem se dočkal toho, že si při letu ve FL370 opravdu tak připadám. Mraky jsou od horizontu k horizontu, v každém směru vypadá scéna jinak a naprosto realisticky - na horizontu studená fronta, nad mořem pár kumulů, před pohořím mlha v údolí a za ním overcast kam až oko dohlédne. To vše klidně v rámci jedné scény. Barvy oblohy nejsou tvořeny texturami, ale matematicky podle nějakého modelu, takže modrá vypadá jinak v zimě a jinak v létě, jinak u nás v ČR a jinak na rovníku. Chtělo by to trochu ještě vyladit sytost, ale západ slunce je už teď nejrealističtější, jaký jsem kdy v XPL (a možná i mimo něj) viděl. Při srovnání pohledem z okna byl odstín modré okolo poledne téměř totožný. Jediné, co trochu kazí dojem, je nízké rozlišení mraků, které jsou pouze 2D, na vylepšení už se ale prý pracuje. S 2D mraky souvisí i naprostá nenáročnost na FPS, mám omezeno na 30 kvůli plynulosti, a kromě míst, kdy se dohrávali scenérie a nestíhal HDD, to na 30 i zůstalo. Ve verzi 1.2 by měla přijít volumetrická oblačnost, snad to nezabije výkon.
V podstatě jsou vylepšené jen 3 věci:
- výkon, oproti v3 znatelné zlepšení dopadu na FPS, renderovací oblat jsem měl dřív na 14 000 km2, nyní jsem měl 100 000 km2 se stejnými FPS
- zvětšení vykreslovací oblasti - jak už jsem naznačil, maximum je 100 000 km2, v praxi ale dosažitelné málokdy, protože to dost ovlivňuje aktuální dohlednost (i pokud jste nad mraky), takže oblačnost až k horizontu nečekejte
- nové HD mraky - vypadají docela pěkně, ale připadá mi, že SMP se s každou další verzí víc a víc blíží FSkovým 2D mrakům, které se za vámi otáčejí podle úhlu kamery. Stále jdou ale nastavit mraky z verze v2, které vypadají více volumetricky. Tyhle nové mraky lze nově použít i pro overcast vrstvu, ale protože jsou to cumuly, výsledný dojem je takový zvláštní.
Závěr: upřímně celkem lituju těch 20 USD za upgrade. Pokud jste do teď používali mraky z dřívějších verzí (nastavení "fast" nebo "soft") a "solid stratiform" pro overcast vrstvu, tak kromě zvětšené vykreslovací dohlednosti (vy výjimečných případech) a zlepšení výkonu (což by mělo být samozřejmostí i bez dodatečného poplatku), nepřinaší v4 nic nového. Jo, vlastně ještě 3D srážky, ale osobně jsem neměl problém ani s defaultníma.
xEnviro je zatím ve verzi 1.06, ve které vychytali ty nejpodstatnější bugy. Po zklamání z SMP (i když dosud jsem byl celkem spokojený zákazník) jsem v rámci povánoční euforie obětoval 70 USD a mám za sebou asi 3 cca 1,5hodinové lety po Evropě. WOW! Zatím nelituju ani dolaru. Konečně po asi 7 letech s XPL od verze 9 jsem se dočkal toho, že si při letu ve FL370 opravdu tak připadám. Mraky jsou od horizontu k horizontu, v každém směru vypadá scéna jinak a naprosto realisticky - na horizontu studená fronta, nad mořem pár kumulů, před pohořím mlha v údolí a za ním overcast kam až oko dohlédne. To vše klidně v rámci jedné scény. Barvy oblohy nejsou tvořeny texturami, ale matematicky podle nějakého modelu, takže modrá vypadá jinak v zimě a jinak v létě, jinak u nás v ČR a jinak na rovníku. Chtělo by to trochu ještě vyladit sytost, ale západ slunce je už teď nejrealističtější, jaký jsem kdy v XPL (a možná i mimo něj) viděl. Při srovnání pohledem z okna byl odstín modré okolo poledne téměř totožný. Jediné, co trochu kazí dojem, je nízké rozlišení mraků, které jsou pouze 2D, na vylepšení už se ale prý pracuje. S 2D mraky souvisí i naprostá nenáročnost na FPS, mám omezeno na 30 kvůli plynulosti, a kromě míst, kdy se dohrávali scenérie a nestíhal HDD, to na 30 i zůstalo. Ve verzi 1.2 by měla přijít volumetrická oblačnost, snad to nezabije výkon.