Quest Kodiak od Thranda [$33.95] (XP11)

Diskuze o placených malých letadlech
Odpovědět
Uživatelský avatar
Willhelm
Příspěvky: 67
Registrován: 11 bře 2017, 11:04
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Quest Kodiak od Thranda [$33.95] (XP11)

Příspěvek od Willhelm » 17 črc 2017, 08:08

Docela mě chytlo FSEconomy, ale mohl jsem lítat jen s default C172, B58 a pak s dříve koupeným Bell 412, tak jsem si chtěl rozšířit sbírku o nějaké pěkné menší éro do divočiny.
Pro XP11 toho zas tak moc není a tak volba poměrně rychle padla na Quest Kodiak od Dana Klaueho (Thranda).
Prvotní nadšení z tohodle éra bylo veliké. Model je fantasticky detailní, nejen co se týče 3D stránky ale také textur a zvuků. Předdefinované pohledy Num 0-9 mi docela vyhovovaly. Trochu jsem bojoval s ovládáním přístrojů. Jasně v reálu člověk chytne knoflík a točí, tady se třepe éro a ruka a tak člověk točí jedním knoflíkem a najednou zoomuje nebo točí knoflíkem kterým rozhodně točit nechtěl. Ale s tím se asi dá naučit žít.
Subjektivně jsem byl zaskočen letovým modelem. Na zemi po nahození - vrtule vypraporovaná, otáčky turbíny na idle. Odbrzdím, posunu vrtuli jen malinko z praporu a éro se rozběhne po pojížděčce jako vůz F1, že to až mám problém brzdit.
Nevím reálně jsem Kodiaka nezažil, ale tohle mi přišlo dost divné. O dost divnější mi pak přišlo přistání. Poprvé nechám turbínu na 30% a vrtuli stáhnu na 50% jenže Kodiak mi vůbec neklesá, jdu na druhý okruh a přiblížení si dávám z trochu větší dálky stahuji turbínu na idle a vrtuli do praporu. Kodiak se chová jako větroň, zase nevím - možná to je opravdu továrna na vztlak, ale osobně jsem čekal chování dvou tun v luftě trochu jinde. No pár dalších okruhů a nějak jsem si na chování Kodiaka zvykl. Taky se mi při jednom letu povedlo zapomenout zasunout klapky a překročil jsem referenční rychlost a levá se mi normálně urvala a uletěla. Éro nějak táhne na stranu, říkám si že by tak šílený bočák. Koukám z externího pohledu a konzoly levé klapky tak nějak zejí prázdnotou. Přistát se s tím dalo a tady se mi to kupodivu chovalo asi tak, jak bych subjektivně čekal od éra, kterému chybí 1/5 křídla na jedné straně.

Při opouštění simulace ať už přes Alt+F4 nebo Menu->Quit se mi XP11 sekne a s tím celé PC. Mám podezření na nějakou nekompatibilitu s pluginy, tak předunuji do "disabled" vše kromě FSEconomy a potřebné Python interface. XP11 se po letu s Kodiakem opět neukončuje korektně, ale tentokrát už to wokna vyřeší otázkou "aplikace nereaguje - počkat/zrušit?" s čímž se dá žít a nenasere to tak jako tvrdý restart. Při letu jiným érem XP11 ukončuje normálně. No a pak přijde asi největší opruz s G1000. Pokud letím např. Bell 412 nebo B58, přistanu a vezmu na daném letišti další zakázku a měním éro za Kodiaka, tak v G1000 nefunguje tlačítko FPL - takže nejde vytvořit letový plán, jde to sice obcházet funkcí "Direct to", ale naštve to. Koukám na fórum podpory a tenhle problém mělo několik lidí přede mnou, Dan Klaue to doporučuje řešit tím, že se Kodiak použije hned po spuštění XP jako první éro, pak to prý problémy nedělá. A pravdu má ten synek rezatý. Tak si zaletím pěkný hodinový let v Kanadě, kde kvůli přeletu hor musím až do 9800ft, chování turbíny při změně výšky a teploty opravdu odpovídá referenčním výkonnostním tabulkám. Přistanu, ukončím FSE a vezmu zakázku z toho samého letiště, doplním palivo, nahodím, dám smazat starý letový plán, nadatluji nový a ejhle tlačítko FPL opět nefunguje, tentokrát mi tak zůstane viset přes půl MFD displeje okno s letovým plánem a zakrývá trasu. Opět konečná.

Procházím znovu fórum podpory, někteří uživatelé si stěžovali na CTD při spuštění G1000, nicméně tam se jim všem problém nějak zázračně upravil sám. Dále jsou tam stížnosti na pokles fps při použití Thrandova systému "flexi repaintu" - éro má 4 livery a pak jednu dynamickou, kde se dají míchat barvičky a tvar barevného schéma. Zkoušel jsem, ale nic výrazného na mém HW jsem nezaznamenal. Ano ono to při první aplikaci na cca 2-3s kousne XP11, ale pak vše běží jak má. Osobně si myslím, že tam je divoký požadavek na RAM nebo VRAM ze strany té Thrandovy aplikace a XP11 si bere vše co je dostupné, tak se to spolu asi chvíli hádá o prostředky.

Pak mě ještě napadlo použít přibalený X-updater - vyplním mail, licenční klíč a složku s érem. I když poslední verze byla tento víkend 1.4 tak kupodivu updater stáhnul a nahradil 56 souborů. Takže zkouším jestli se něco nezměnilo, ale bohužel vše při starém. Možná byla XP11 verze šitá horkou jehlou, Dan Klaue má na fóru dost emotivních a uražených příspěvků, kde popisuje jaká osina v prdeli byl několikaletý vývoj G1000, a kolik problémů sebou nese převod letadel z XP10 do XP11, jak jim Laminar háže klacky pod nohy, uživatelé toho za svých 30USD chtějí někdy až moc, no a taky to, že Carenado, Alabeo ani on na řádný a systémový betatest nemají prostředky. Tak to prostě pustí do světa a pak se to nějak látá. Pro uživatele je asi problém, že vývojářů je pár a letadel k udržování je moc. Takže se hasí jen nejpalčivější problémy a uživateli nezbývá než skřípat zubama, slintat a čekat. Dost lidí si vychvalovalo tým Carenada co dělá na X-plane letadlech - že na rozdíl od lidí co dělají pro P3D a FSX komunikují a nechovají se arogantně, přehlížejíc "oprávněné požadavky" komunity. No tak brzy uvidím sám. :)

Prošel jsem si i support Socaty TBM 850 od Carenada - používá stejnou G1000 (ta se mimochodem stahuje separátně - 870MB a je společná pro všechny G1000 éra, takže necelý GB není třeba tahat opakovaně) - problémy s ukončováním XP11 jsou tam taky, takže ta 3,58GB textovo-obrázková databáze asi dává XP11 docela zabrat.
Myslím si, že Quest Kodiak je super éro a nebýt problémů s G1000 tak tohle byla jen oslavná óda. Takhle mi nezbývá než varovat koupěchtivé, aby nějakou dobu vyčkali a sám doufat, že Dan Klaue a lidé od Carenada odpovědní za vývoj G1000 brzy vydají nějakou aktualizaci.

Já budu rád pokud někdo má XP11 a nějaké G1000 éro, když se podělí se svými zkušenostmi.

Sestava:
Win10 Pro 64bit (build 15063/2), i7-6700 @3,4GHz, 32GB RAM, GeForce GTX 1080 - 8GB VRAM, X-plane 11 (0.2.2)

Odpovědět