Mise s podvěsem a linkové lety

Česká virtuální záchranka

Mise s podvěsem a linkové lety

Příspěvekod Menny » 24 zář 2016, 18:22

Zdravím chlapi,
Mám dva dotazy:
- zkoušel jsem mise s podvěsem a nedaří se mi zavěsit náklad, proto se chci zeptat co musím udělat, abych mohl pod heli zavěsit náklad.
- jaké jsou pravidla a podmínky pro linkové let, především na IVAO.
Samozřejmě zkoušel jsem googlit, ale bez výsledku.

Díky za info.
Obrázek
Uživatelský avatar
Menny
 
Příspěvky: 4
Registrován: 02 led 2015, 18:16
Bydliště: Ostrava

Re: Mise s podvěsem a linkové lety

Příspěvekod masa » 24 zář 2016, 18:35

Tusim ze litas ve FSX, ze? Abych se priznal, tak si uz moc nepamatuju, jak to tam fungovalo... Tam se nejak sasilo s ulozenyma letama a mozna i nejakyma configama, aby si mel pod vrtulnikem lano. Urcite to slo litat s tim velkym trimotorovym, co je v acceleration packu. Nejak musis docilit toho, aby si pod vrtulnikem mel lano. Pak uz to funguje tak nejak samo, kdyz konec lana skrtne o ten naklad, tak se to pripoji a pak byla myslim nejaka klavesa na odpojeni. Jinak bylo to tam stejne takovy nic moc, naklad se choval celkem nerealne, obcas vystrelil uplne nekam do haje a to chytani taky nabylo jednoduchy, chtelo to mit otevreny jeste dalsi view nekam po vrtulnik a tam koukat kde mas konec ocasku.

Pro linkove lety nejsou pravidla zadny, litej si tak, aby si se za to nemusel stydet ;)
Obrázek
Uživatelský avatar
masa
 
Příspěvky: 420
Registrován: 30 pro 2014, 22:31
Bydliště: Praha 5

Re: Mise s podvěsem a linkové lety

Příspěvekod Menny » 24 zář 2016, 21:10

JJ, zatím lítám FSX. Sice mám X-plane 10, ale zatím mě u něj vše nefunguje, jak bych chtěl. Pokud je používání podvěsu u X-Plane "reálnější", je to možná ten okamžik kdy se začít soustřenit na X-plane.
Obrázek
Uživatelský avatar
Menny
 
Příspěvky: 4
Registrován: 02 led 2015, 18:16
Bydliště: Ostrava

Re: Mise s podvěsem a linkové lety

Příspěvekod masa » 25 zář 2016, 08:22

Rozhodne v tom XPL dobre ovlivnujou samotny let, opravdu citis, ze pod tebou neco visi. A taky to tam mame celkove trochu dotazenejsi, jediny co je potraba nastavovat je to, aby vrtulnik mel definovany bod, kam se pripina lano. Dost jich to ma uz v zakladu. Pak uz to funguje samo, vcetne pridelavani lana a i to nabirani mame o neco lepsi, nemusis nekde v separe pohledu honit konec lana, ale jenom zavisis v urcite vysce na urcitem miste urcity cas a naklad se pripne, odepne.
Obrázek
Uživatelský avatar
masa
 
Příspěvky: 420
Registrován: 30 pro 2014, 22:31
Bydliště: Praha 5

Re: Mise s podvěsem a linkové lety

Příspěvekod Willhelm » 24 črc 2017, 18:16

Dnes jsem na podvěsy taky narazil. Bell-412 v XP11 možnost podvěsu má - jde vybrat délka závěsu i nějaké předdefinované náklady. V podstatě tahle mašina má závěsné oko pod trupem a pak se dá v configu každého stroje ještě vybrat ze dvou typů navijáků. Já jeden let z Ústí n. L. zkoušel - mašina v konfiguraci jen se spodním závěsem, ale netscenery mi to nebralo a zacyklilo se to na hlášce "Can´t load sling load!" po přistání u záchranářů na břehu Labe.
Neví někdo co přesně musí mít stroj v config.dat nebo v *.acf aby to fachčilo? Díky.

25.7.2017:
Včera večer jsem opakoval, tentokrát jsem do konfigurace stroje dal i naviják. Lano na modelu viselo, ale stejně to netscenery nebrala.
Koukám, že v XP10 na mise s podvěsy asi nejvíce používáte EC135 - zkusil jsem dostat do XP11 - ale při nahrání to jedenáctka odmítá kvůli vadnému/nekompatibilnímu efemsíčku.

Tak obecně dotaz specificky pro XP11 - má někdo ověřen nějaký stroj kde mise s podvěsy fungují? Ono na storu je výběr omezen, XP11 kompatibilní je Bell 412, Bell 407 a JetRanger III (což je ale pro záchranářské mise mimo mísu). Z free modelů je aktuálně XP11 kompatibilní snad jen H145.
Si říkám, že u té B412 to bude jen o nějakém jednom chybějícím řádku. V manuálu k netscenery o tvorbě misí je jen definice podvěsů, ale není specifikováno co musí config stroje mít aby si to všechno dohromady rozumělo.
Chápu to tak, že netscenery se pokouší na stoj připojit nějakou hmotnost na nějaké délce závěsu ale neví kam.
Uživatelský avatar
Willhelm
 
Příspěvky: 54
Registrován: 11 bře 2017, 11:04
Bydliště: mám

Re: Mise s podvěsem XP11

Příspěvekod Willhelm » 25 črc 2017, 17:46

Hledal jsem slung load, sling load XP11 na googlu, ale nenašel jsem. V zoufalství jsem pak otevřel planemaker, a hrál jsem si s EC135. Vyhodil jsem to nekompatibilní FMC z XP10 a ejhle EC135 mi jede pod XP11. Pak jsem začal hledat jestli tam není lano nadefinováno natvrdo. Nakonec jsem to asi po hodině konečně našel a mohl u B412 jít najisto:

Horní menu "Standard" -> "Weight & Balance" tam je pak v sekci "Weights" u Bell 412 defaultně zatrženo "jett load is WATER" - to jsem přepnul na "jett load is SLUNG", což na pravé straně zaktivní okno, kde se dá hýbat s pozicí a délkou lana. S pozicí jsem nehýbal. Lano jsem upravil dle popisu mise "Srážka lodi - Povrly" z 60ti na 40ft. (Pro rýpaly ano správně jsem měl dát 33ft ale chtěl jsem nějakou rezervu.)

Vyzkoušel jsem novou konfiguraci s net scenery a připojení záchranáře na břehu proběhlo v pořádku. Nicméně jsem měl default počasí a nedokázal jsem zaviset. Ale mám větší radost z toho, že jsem ty závěsy rozchodil.

Jde to samozřejmě i přímou editací *.acf souboru:
P acf/_jett_is_acft 0
P acf/_jett_is_ret 0
P acf/_jett_is_slung 1
P acf/_jett_is_water 0
P acf/_jett_the 0.0
P acf/_jett_xyz/0 0.0
P acf/_jett_xyz/1 -10.0
P acf/_jett_xyz/2 -9.0
P acf/_jett_xyz/count 3
---
P acf/_slung_len 40.0

Hlavně se mi nesmějte, že jsem objevil Ameriku. Snad to nějakému dalšímu CVARS nováčkovi s XP11 a B412 ušetří trochu času.

Edit 20:12h: Takže jsem se radoval předčasně. Připojení lana na břehu OK. Po 30s zavisení místo pokroku mise, přišla hláška: "Problem with slung load! You lost it somewhere?!" a výzva k opakovanému visení, při něm ale okamžitě začala vyskakovat ta samé hláška znova. A teď fakt nevím, kde pokračovat. http://www.cvars.cz/report.php?id=38132 (cca 15. minuta letu ten vis tam 30s. byl...) Bez znalosti toho co tam chtěla netscenery dělat po tom visu se asi nehnu. Předpokládám, že chtěla přidat do slung load parametru hmotnost a to se nepovedlo a skončilo to "vyhozením lana". Nicméně nouzové odhození nákladu v kokpitu zůstalo v "arm" pozici.
Uživatelský avatar
Willhelm
 
Příspěvky: 54
Registrován: 11 bře 2017, 11:04
Bydliště: mám


Zpět na CVARS

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron