Tak jsem s rocnim zpozdenim zacal pridavat objekty do nove verze R2...
Tady jde sledovat, co je v planu, ze tam bude - http://r2.xpl.cz/objects_version.php?id=2
Takze pokud nekdo mate neco, o cem si myslite, ze by bylo dobry tam pridat, tak sem s tim
R2_Library
Re: R2_Library
jirka, pridal si tam aj trandaky ? to co som vybavoval povolenie od toho zahranicneho autora
Re: R2_Library
riesilo sa to uz davno, tak si asi pozabudol, ale bolo by dobre to pridat
Re: R2_Library
Proto jsem to sem daval v tom lednu, at na to mrknete a pripomenete mi to, na co sem pozabudol
Re: R2_Library
R2 knihovna právem patří k nejoblíbenějším a nejvíce používaným knihovnám do x-plane. Také jsem ji chtěl využít, ale nevím zda to je problém v XP-11 nebo obecně.
S objekty není problém, ale polygony, čáry nefungují - ve WEDu přidat jdou, ale XP11 je nezobrazí. Fasády mají jiný problém, popíšu níže.
Mrknul jsem na polygony od Laminaru které normálně fungují a zkusmo jsem upravil polygon z R2 tak aby fungoval v XP11. Texturu jsem přesunul do stejného adresáře jako je *.pol soubor a původní:
jsem upravil dle vzoru trávy od Laminaru na:
Pak funguje jak má. Ale nevím kde konkrétně je problém. (definice LAYER_GROUP, umístění textury, posloupnost řádků v *.pol)
Dále jsem potřeboval plot kolem heliportu, v reálu je zelený - tak jsem zkoušel všechny zelené fasádové ploty a ono je to udělá vysoké cca 10-15m. Tak vysoký plot jsem v reálu nikdy neviděl, domnívám se že jde o chybu. Podle textury by plot měl mít 2-2,5m. Předpokládám, že problém bude někde v *.fac souboru. Zkoušel jsem před chvílí umístit zkusmo ještě ploty laminaru, CDB, Mr-X, Openscenery-X, NAPS, RU, RD - všechny mají normální výšku. Juknul jsme na kód ve *.fac v R2 a u Laminaru - ten plot Laminaru má asi 500x tolik kódu, dle definice vertexů to vypadá, že bude 3D. U plotu Laminaru je ve WEDu nastavení výšky - což žádný z "knihovních" plotů nemá... Nicméně defaultní výška fasádního plotu od Laminaru v XP11 je 10m - což je podivná náhoda. Ale proč blbnou jen ploty z R2 knihovny a ne i ty z ostatních, to nevím.
Chápu v readme je hned na prvním řádku "R2_Library for X-Plane 10" a ne XP11, takže bych se chtěl poptat kdo z autorů v readme celý projekt R2 šéfuje, koordinuje atd.
1. Jsou rozdíly v XP10 a XP11 tak velké, že by bylo potřeba mít XP11 verzi knihovny separátně?
2. Je nějaký seznam objektů co by bylo potřeba do knihovny domodelovat? Nebo to vzniklo tak, že jak jste začínali tvořit pro XP 7-8-9 tak něco bylo potřeba vytvořit pro scenérku na které jste dělali a univerzální objekty postupně putovaly do knihovny? Já denně věnuji cca 2h tvorbě své první scenérky a masím říct, že nejlepší věc jak se něco učit je malý projekt. Dnes bych třeba budovy, které jsem dělal pro K05, modeloval trochu jinak, ale na to jsem přišel až při UV mapování a texturování. Až K05 dodělám, pak by byl fajn areál FN Ostrava s dvěmi heliporty, ale to se obávám, že to na mě samotného bude už větší projekt (ani ne kvůli modelování v Blenderu, jako spíše kvůli tvorbě textur - to mi moc nejde - pokud by byl nějaký zdatný grafik s volným časem rád s ním budu spolupracovat), tak jsem si říkal zda volný čas po K05 nevěnovat do tvorby objektů pro R2.
S objekty není problém, ale polygony, čáry nefungují - ve WEDu přidat jdou, ale XP11 je nezobrazí. Fasády mají jiný problém, popíšu níže.
Mrknul jsem na polygony od Laminaru které normálně fungují a zkusmo jsem upravil polygon z R2 tak aby fungoval v XP11. Texturu jsem přesunul do stejného adresáře jako je *.pol soubor a původní:
Kód: Vybrat vše
A
850
DRAPED_POLYGON
TEXTURE ../../textures/povrch-1m.png
SCALE 25 25
SURFACE grass
LAYER_GROUP terrain 0
jsem upravil dle vzoru trávy od Laminaru na:
Kód: Vybrat vše
A
850
DRAPED_POLYGON
LAYER_GROUP markings -1
TEXTURE povrch-1m.png
SURFACE grass
SCALE 25 25
Dále jsem potřeboval plot kolem heliportu, v reálu je zelený - tak jsem zkoušel všechny zelené fasádové ploty a ono je to udělá vysoké cca 10-15m. Tak vysoký plot jsem v reálu nikdy neviděl, domnívám se že jde o chybu. Podle textury by plot měl mít 2-2,5m. Předpokládám, že problém bude někde v *.fac souboru. Zkoušel jsem před chvílí umístit zkusmo ještě ploty laminaru, CDB, Mr-X, Openscenery-X, NAPS, RU, RD - všechny mají normální výšku. Juknul jsme na kód ve *.fac v R2 a u Laminaru - ten plot Laminaru má asi 500x tolik kódu, dle definice vertexů to vypadá, že bude 3D. U plotu Laminaru je ve WEDu nastavení výšky - což žádný z "knihovních" plotů nemá... Nicméně defaultní výška fasádního plotu od Laminaru v XP11 je 10m - což je podivná náhoda. Ale proč blbnou jen ploty z R2 knihovny a ne i ty z ostatních, to nevím.
Chápu v readme je hned na prvním řádku "R2_Library for X-Plane 10" a ne XP11, takže bych se chtěl poptat kdo z autorů v readme celý projekt R2 šéfuje, koordinuje atd.
1. Jsou rozdíly v XP10 a XP11 tak velké, že by bylo potřeba mít XP11 verzi knihovny separátně?
2. Je nějaký seznam objektů co by bylo potřeba do knihovny domodelovat? Nebo to vzniklo tak, že jak jste začínali tvořit pro XP 7-8-9 tak něco bylo potřeba vytvořit pro scenérku na které jste dělali a univerzální objekty postupně putovaly do knihovny? Já denně věnuji cca 2h tvorbě své první scenérky a masím říct, že nejlepší věc jak se něco učit je malý projekt. Dnes bych třeba budovy, které jsem dělal pro K05, modeloval trochu jinak, ale na to jsem přišel až při UV mapování a texturování. Až K05 dodělám, pak by byl fajn areál FN Ostrava s dvěmi heliporty, ale to se obávám, že to na mě samotného bude už větší projekt (ani ne kvůli modelování v Blenderu, jako spíše kvůli tvorbě textur - to mi moc nejde - pokud by byl nějaký zdatný grafik s volným časem rád s ním budu spolupracovat), tak jsem si říkal zda volný čas po K05 nevěnovat do tvorby objektů pro R2.
Re: R2_Library
tomu plotu sa da nastavit vyska.. bohuzial len vo WEDe