Stránka 1 z 3

CPU a FPS

Napsal: 29 lis 2016, 21:45
od djbuldog
Když jsem zapnul zobrazování FPS na displeji, vždycky jsem koukal pouze na počet snímků.
Při ladění optimálního výkonu v XPL11 jsem ale zjistil, že se tam zobrazuje vlastně i čas strávený na CPU a čas strávený na GPU :mrgreen:
Chápu správně, že když čas na CPU je větší než čas na GPU, tak mi FPS omezuje výkon procesoru? :)
Znamená to, že i kdybych měl 2x lepší grafiku, tak budu mít počet snímků pořád stejný? :shock:
Zkoušel někdo upgrade CPU z i5 na i7, jestli XPL ten HT využije? :)

Re: CPU a FPS

Napsal: 29 lis 2016, 23:22
od ONDR4.cz
Ano, chápeš to správně. S tou grafikou, když jsem upgradoval z 660ti na 1070, tak jsem si mohl dovolit zvýšit AA z FXAA klidně na 8xSSAA bez vlivu na FPS, ale ty se celkově zvýšily jen mírně, protože ve většině situací to brzdí právě CPU (i5 3570K na 4,3 GHz). HT nevím, jestli XPL využije, rozhodující IMHO bude single-threaded performance.

Re: CPU a FPS

Napsal: 29 lis 2016, 23:37
od djbuldog
Já si právě taky pořídil o chlup lepší grafiku (z 960 na 1060) a zděsil jsem se, když se počet FPS vůbec nehnul :) Až potom jsem si všiml, že některé parametry mohu zlepšit bez změny FPS. CPU mám 3470s.. Nejlepší i5 do Ivy Bridge je ta tvoje 3570K :) Přemýšlím, jestli ho nekoupit na bazaru, je tam za cca 4k. To by nemusela být taková investice :) Ale abych to pak vůbec poznal :)

Re: CPU a FPS

Napsal: 30 lis 2016, 19:23
od xwing
Ja mam CPU i7 6700K pretoceny na 4.5GHz a GPU mam Nvidia GTX980.
Mne CPU ukazuje cca. 0.030 a GPU cca. 0.020, FPS cca +- 30
Mam to chapat tak, ze ten CPU je slaby ? Resp. co znamenaju tie cisla ?

Re: CPU a FPS

Napsal: 30 lis 2016, 19:47
od masa
Taky ty cisla moc nechapu :) V nastaveni co se jakz takz hejbe je mam stejny jak tu pise xwing (na podstatne slabsi masine). Zajimavy ze pridani antialiasingu mi zvedne obe cisla, jak cpu tak gpu, bych cekal jenom jedno...

Re: CPU a FPS

Napsal: 01 pro 2016, 14:03
od ONDR4.cz
0.030 u CPU znamená, že procesoru trvá vykreslit jeden snímek 3 ms. Sekunda má 100 milisekund -> 100/3 = 33.3, tj. CPU zvládne za sekundu vykreslit cca 30 snímků a sim běží s cca 30 FPS. GPU time 0.020 znamená, že grafika ten stejný snímek zpracuje už o 1 ms dřív, ale je jí to k ničemu, protože musí čekat na CPU. V praxi je tedy ideální, pokud se obě čísla moc neliší. Když vezmu příklad xwinga, který má CPU time 0.030 a GPU time 0.020, tak to znamená, že může v nastavení zvýšit něco, co využívá GPU (např. vyhlazování) a neprojeví se to snížením výkonu (jen se grafika nebude tu 1 ms tolik nudit). Jinými slovy jeho FPS v simu jsou v danou chvíli omezený výkonem procesoru. Nemusí to ale nutně znamenat, že CPU je slabý, např. při zapnutém v-sync na 1/2 refresh rate bude CPU time 0.030 minimum, i když by to CPU zvládnul rychleji.

Re: CPU a FPS

Napsal: 01 pro 2016, 14:38
od masa
Jo, to dava smysl :) Akorat jedna sekunda neni 100 ms, ale spis 1000 ms ;) Kazdopadne vysledek je asi spravne, to CPU bude kolik vterin mu trva jeden snimek, tj. za 1 vterinu zvladne nagenerovat 1 / 0.03 = 33.3 snimku, tj. 33 FPS. To odpovida i tomu, kdy jsem tam mel cca. 0.06 a FPS bylo kolem 16.

Re: CPU a FPS

Napsal: 01 pro 2016, 19:29
od ONDR4.cz
jo, jasně, já věděl, že ten výpočet někde zkoním :lol: :lol:

Re: CPU a FPS

Napsal: 01 pro 2016, 20:11
od djbuldog
s tím v-sync je to hodně dobrý postřeh :) vůbec mě nenapadlo, že se to počítá do CPU time.
Tak teď by mě už jen zajímalo, jestli se mi vyplatí investovat do lepšího CPU.. jestli získám nějaký snímek navíc :)
nemá někdo 1060 s lepším cpu než 3470s? :) že bychom porovnali čísla na stejném nastavení

Re: CPU a FPS

Napsal: 01 pro 2016, 22:35
od mano
u mna sa GPU ulieva a CPU nestiha :(