Pokud jsme něco neminul tak pro tvorbu scenerek do Xplane jsou dva editory - WED a Overlay editor.
Začínám ve WEDu - založením letiště definicí drah, heliportů atd. Mohu si dát pro vybranou oblast scenerky ortho.
Ale umísťování objektů mi příjde jednodušší v Overlay editoru - díky možností přejít do 3D pohledu a kontrole.
Zatím bych do WED nejraději přidal možnost perspektivy z Overlay. V Overlay mi zase chybí možnost rotovat s objektem v 3D náhledu.
Narazil jsem ale hned na začátku na problémek s vzájemnou kompatibilitou obou editorů. Poté co v Overlayi přidám objekty a exclude zóny, uložím, načtu scenerku v XP11 - vše OK. Pak otevřu scenerku znova ve WEDu, přidám třeba další heliport, uložím a když načtu v XP11 tak objekty z Overlay vč. exclude zón jsou v pr**yč. Je nějaký způsob jak na scenerce pracovat v obou editorech bez toho aby WED mazal tvorbu z Overlaye?
WED a Overlay editor
Re: WED a Overlay editor
ked otvaras vo wede scenerku, musis dat import apt alebo dsf... zalezi co upravujes... nestaci len otvorit scenerku
Re: WED a Overlay editor
WED neotvira, narozdil od OE, samotnou scenerku (dsf/apt) ale svoje xml, kde ma ten projekt cely ulozeny. To myslim vsechno vysvetluje, ne?
Re: WED a Overlay editor
Díky oběma, to myslím mnohé vysvětluje. Ani na chvilku jsem nepochyboval, že to bude mezi monitorem a židlí - jako obvykle. To určitě Laminar dal takhle schválně, aby si lamy jako já nemohly jen tak intuitivně otvírat scenerky.
Naposledy upravil(a) Willhelm dne 01 srp 2017, 09:14, celkem upraveno 1 x.
Re: WED a Overlay editor
Tak ono to svy opodstatneni ma, ten wed si potrebuje zapsat vic informaci, jak se da zapsat do dsf/apt. Jinak ono to kombinovat jde, ale chce to trochu vic usili Do toho wedu muzes doimportovavat kolik chces dsf, do vlastni skupiny, kterou muzes naraz smazat. Jde tak mit separe OE scenerku s objektama, tu si priimportovavat do wedu a z nej pak delat finalni export.
Re: WED a Overlay editor
Existuje nějaký prohlížeč obj modelů případně nějaká stránka, kde jsou názvy modelů a fasád s náhledy? Našel jsem jen tohle, ale na xp obj mi to nefachčí. A pouštět Overlay kvůli prohlížení modelů mi přijde ne úplně OK. Modelem se navíc nedá otážet... Použití WEDu k prohlížení je taky dost nepraktické...
Re: WED a Overlay editor
Ja som kedysi pouzival objview, ktory je sucastou xptools.Willhelm píše:Existuje nějaký prohlížeč obj modelů případně nějaká stránka, kde jsou názvy modelů a fasád s náhledy?
Tu si stiahni xptools
https://developer.x-plane.com/tools/xptools/