WED a Overlay editor

Tvorba ve WED, Sketchup, Overlay Editor, apod.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Willhelm
Příspěvky: 67
Registrován: 11 bře 2017, 11:04
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

WED a Overlay editor

Příspěvek od Willhelm » 31 črc 2017, 16:25

Pokud jsme něco neminul tak pro tvorbu scenerek do Xplane jsou dva editory - WED a Overlay editor.
Začínám ve WEDu - založením letiště definicí drah, heliportů atd. Mohu si dát pro vybranou oblast scenerky ortho.
Ale umísťování objektů mi příjde jednodušší v Overlay editoru - díky možností přejít do 3D pohledu a kontrole.
Zatím bych do WED nejraději přidal možnost perspektivy z Overlay. V Overlay mi zase chybí možnost rotovat s objektem v 3D náhledu.

Narazil jsem ale hned na začátku na problémek s vzájemnou kompatibilitou obou editorů. Poté co v Overlayi přidám objekty a exclude zóny, uložím, načtu scenerku v XP11 - vše OK. Pak otevřu scenerku znova ve WEDu, přidám třeba další heliport, uložím a když načtu v XP11 tak objekty z Overlay vč. exclude zón jsou v pr**yč. Je nějaký způsob jak na scenerce pracovat v obou editorech bez toho aby WED mazal tvorbu z Overlaye?

Uživatelský avatar
mano
Příspěvky: 573
Registrován: 30 pro 2014, 22:14
Bydliště: Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

Re: WED a Overlay editor

Příspěvek od mano » 31 črc 2017, 17:50

ked otvaras vo wede scenerku, musis dat import apt alebo dsf... zalezi co upravujes... nestaci len otvorit scenerku

Uživatelský avatar
masa
Příspěvky: 435
Registrován: 30 pro 2014, 22:31
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: WED a Overlay editor

Příspěvek od masa » 31 črc 2017, 18:06

WED neotvira, narozdil od OE, samotnou scenerku (dsf/apt) ale svoje xml, kde ma ten projekt cely ulozeny. To myslim vsechno vysvetluje, ne? ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Willhelm
Příspěvky: 67
Registrován: 11 bře 2017, 11:04
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: WED a Overlay editor

Příspěvek od Willhelm » 31 črc 2017, 19:16

Díky oběma, to myslím mnohé vysvětluje. Ani na chvilku jsem nepochyboval, že to bude mezi monitorem a židlí - jako obvykle. To určitě Laminar dal takhle schválně, aby si lamy jako já nemohly jen tak intuitivně otvírat scenerky. :)
Naposledy upravil(a) Willhelm dne 01 srp 2017, 09:14, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
masa
Příspěvky: 435
Registrován: 30 pro 2014, 22:31
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: WED a Overlay editor

Příspěvek od masa » 31 črc 2017, 19:30

Tak ono to svy opodstatneni ma, ten wed si potrebuje zapsat vic informaci, jak se da zapsat do dsf/apt. Jinak ono to kombinovat jde, ale chce to trochu vic usili :-) Do toho wedu muzes doimportovavat kolik chces dsf, do vlastni skupiny, kterou muzes naraz smazat. Jde tak mit separe OE scenerku s objektama, tu si priimportovavat do wedu a z nej pak delat finalni export.
Obrázek

Uživatelský avatar
Willhelm
Příspěvky: 67
Registrován: 11 bře 2017, 11:04
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: WED a Overlay editor

Příspěvek od Willhelm » 14 led 2018, 17:35

Existuje nějaký prohlížeč obj modelů případně nějaká stránka, kde jsou názvy modelů a fasád s náhledy? Našel jsem jen tohle, ale na xp obj mi to nefachčí. A pouštět Overlay kvůli prohlížení modelů mi přijde ne úplně OK. Modelem se navíc nedá otážet... Použití WEDu k prohlížení je taky dost nepraktické...

Uživatelský avatar
xwing
Příspěvky: 137
Registrován: 31 pro 2014, 08:28

Re: WED a Overlay editor

Příspěvek od xwing » 14 led 2018, 19:11

Willhelm píše:Existuje nějaký prohlížeč obj modelů případně nějaká stránka, kde jsou názvy modelů a fasád s náhledy?
Ja som kedysi pouzival objview, ktory je sucastou xptools.
Tu si stiahni xptools
https://developer.x-plane.com/tools/xptools/

Odpovědět