X-Plane 10 - must have addony

Něco mi nejde nebo se chci jen zeptat.
fspilot
Příspěvky: 11
Registrován: 25 dub 2016, 21:21

X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od fspilot » 25 dub 2016, 22:08

Zdravíčko vespolek :)

Tak rozbíhám novou mašinku a s IXEG 737 hodlám začít skákat po Evropě v X-Plane. Jelikož jsem ale už trošku rozmazlený grafikou z mojí stařičké FS9, kde mám celkem slušný seznam doplňků pro komplet proměnu simu ze škaredého defaultu na, i pro dnešek, moc pěkné polítání, chci se zeptat tady.

Má někdo nějaký seznam věcí/univerzální návod, co natahat do X-Plane a na co dávat pozor v nastavení, aby to nevypadalo jak arkáda z počátku století, ale zároveň nepotřebuju počítač z NASA a neškubalo se to?

Mám notebook Acer V15 Nitro black edition (2016):
CPU intel i7-6700GQ 2,60 GHz
GPU GeForce GTX960M 4GB DDR5
RAM 16GB
HDD 1TB

Co hledám?

1) alternativní textury/vektorová data - taková obdoba Ultimate Terrain pro FS (nechci Ortho celé evropy, byť by to bylo krásné, ale obávám se o místo na disku) - stahoval jsem cosi W2XP - world models, eruope, europe_net, Europe_osm a Europe_net-aerial, ale ještě jsem to nerozbalil - dělám dobře?
2) textury/architektura mraků - vím o SkyMaxx, hledám nějakou free verzi, jestli existuje (?)
3) textury dráhy - našel jsem tohle http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... y-flyjsim/ - nějaká další/lepší alternativa?
4) efekty světel pro letadla, letiště
5) alternativní textury vody, oblohy, slunce - našel jsem Real Terra Haze http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... lywithlua/
6) mesh - http://www.alpilotx.net/downloads/x-pla ... cenery-v3/ tohle je trošku hardcore, existuje něco méně náročného, co zpřesní mesh? A nebo je v základu dobrý?

A pak to nastavení - na co dávat bacha, co žere moc výkonu nebo dělá problémy (našel jsem vlákno o snížení stínů z 3D on aircraft na Overlay) - autíčka k životu nepotřebuju, provoz taky ne, stejně plánuju lítat na IVAO

Můj takový nějaký cíl je zhruba toto http://graphie.org/ressources/forums/im ... 72_244.jpg

Ta krajinka vypadá naprosto úchvatně a možná je to s Orthem, ale říkám si, jestli neexistují texturky + vektorová data, které z toho udělají něco podobného.

Ideální stav je dosáhnout co nejlepšího výsledku s minimem nákladů, takže preference jsou free scenérky.

Momentálně se mi drží FPS při úvodních testech s default letadly někde na 32 FPS a skáčou. Obrazovka má 60hz, takže to nelze limitovat níž. Možná přes Nvidia Inspector? Je to vůbec dobrý nápad?

Díky za každou radu a omlouvám se, jestli jsem to postnul špatně - já nikdy nevím, do které kolonky to patří :P

Letu zdar!

Ivo

Uživatelský avatar
masa
Příspěvky: 435
Registrován: 30 pro 2014, 22:31
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od masa » 26 dub 2016, 07:27

Me ted pro nejaky globalni pokryti evropy vychazi celkem dobre HDv3 od alpilotx + Europe library (http://simheaven.com/?wpfb_filepage=europe_library-7z). Ten HD mesh obsahuje v nejaky zakladni kvalite vsechno potrebny, lesy, mesta, silnice, baraky, ta library tam zmeni baraky na evropsky a i tu zastavbu dost zahusti. Mraky asi jedine ten SkyMaxx + RWC, alternativni textury jsem nikdy moc neresil, ono to pak akorat dela bordel pri updatech. Nastaveni jde udelat tak, aby to jelo na 50-60 FPS, ale to nastaveni tak nekam do pulky, ne na max. ;) Pomuze vypnout HDR, vypnout stiny...
Obrázek

VIZE_CZ
Příspěvky: 133
Registrován: 01 led 2015, 23:39

Re: X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od VIZE_CZ » 26 dub 2016, 09:56

No a jestli chce hezky svetla v noci, tak si zase to HDR zapni :-D

Uživatelský avatar
masa
Příspěvky: 435
Registrován: 30 pro 2014, 22:31
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od masa » 26 dub 2016, 10:00

S tou GTX960 na nejakym notasu si moc vyskakovat nemuze ;) Tam se obavam HDR ne-e a bude muset na pekny svetla zapomenout, ale ono i ty neHDR svetla jsou o tridu lepsi jak MSFS :)
Obrázek

Uživatelský avatar
ONDR4.cz
Příspěvky: 81
Registrován: 31 pro 2014, 11:48
Bydliště: Brno

Re: X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od ONDR4.cz » 26 dub 2016, 13:08

1) Jak píše Jirka, HD Mesh v3 + Europe library je mimo ČR velmi dobrá kombinace, již obsahuje všechny zásadní OSM data a při dostatku (v)RAM (což máš) nemá zásadní vliv na FPS.
2) Pokud nechceš SkyMaxx (zatím ;)), tak Aerosoft vydal celken povedený balík textur mraků a oblohy: http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... ds-lights/
3) Ty odkazované jsou asi nej, sám je používám. Ještě existuje balík, který změní číslování drah na evropské, např. 9 -> 09: http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... y-numbers/
4) Nejsou třeba (a asi ani neexistují), intenzita a velikost světelných zdrojů se dá jednodušše nastavit přes Real Terra Haze
5) obloha a Slunce viz 2), jinak jsem si celkem oblíbil tyhle: http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... -plane-10/ Vodu mám default, ale opět dá se poladit přes Real Terra Haze.
6) viz 1). Já si cca dva roky pochvaloval, jakej je ten HD mesh paráda a minulej týden jsem zjistil, že jsem měl špatnou strukturu složek, takže jsem celou tu dobu lítal nad defaultem :D. Trklo mě to v Innsbrucku, protože kopec za letištěm měl nepřirozeně ostrý hrany. S 16 GB RAM bys s tím neměl mít problém a vypadá to fakt o dost líp.

Stíny používám 3D on aircraft, naopak je to velmi dobrá volba vzhledem k FPS. Autíčka jsou náročná na CPU, já jsem omezen grafikou, takže rozdíl mezi max a min nastavením nepozoruju, vyzkoušej, co to dělá tobě. Největší dopad má u mě zobrazovaná vzdálenost a počet objektů.

Dále používám tohle:
http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... owerlines/
http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... -for-xp10/
http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... -textures/ (světlejší silnice jako v Evropě, scenérky pak vypadají o 100 % líp)
http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... e-traffic/ (parníky na přehradě jsou cool)

fspilot
Příspěvky: 11
Registrován: 25 dub 2016, 21:21

Re: X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od fspilot » 26 dub 2016, 18:12

Díky všem za příspěvky! Nainstalil jsem FlyWithLua a ten Real Terra Haze je to teda pecka! Hned to proměnilo vzhled. HDR mám zapnuté kvůli tomu RTH. Mesh se dostahoval, ale ještě jsem to nestih otestovat. Dokonce jsem zjistil, že ten Terra haze umí upravit velikost "cloud puffs" a zesvětlit, že i default mraky vypadají docela dobře. Takže zabito nekolik much jednou ranou :)

Objevil jsem ještě jednu neduhu... monitor mám rozlišení 1080p... což se samozřejmě projeví na plynulosti (takových 20-40 fps při současném nastavení). Když to ale snížím na 1600x900 px, tak ve full screenu se to ukáže jakoby v okně zarovnané k levému hornímu rohu (vidím za tím plochu win a můžu tam z vesela klikat). Prostě se při startu XP nezmění rozlišení obrazovky, ale jen zmenší okno XP. Co jsem po...?

Uživatelský avatar
xwing
Příspěvky: 137
Registrován: 31 pro 2014, 08:28

Re: X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od xwing » 26 dub 2016, 18:29

Musis ma zapnuty Fullscreen a nesmies to rozlisenie mat cez Custom, ale musis ho nastavit priamo z ponuky.
Prave som to skusil a funguje.

fspilot
Příspěvky: 11
Registrován: 25 dub 2016, 21:21

Re: X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od fspilot » 26 dub 2016, 19:57

přesně tak to dělám... ještě to zkusím polaborovat. mám win10, xp v10.45 (tuším, teď někdy jsem to updatoval)

Uživatelský avatar
xwing
Příspěvky: 137
Registrován: 31 pro 2014, 08:28

Re: X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od xwing » 26 dub 2016, 21:13

Tak potom este v ovladacoch Nvidia nastavit Adjust desktop size and position -> Scaling - Aspect ratio popripade Fulscreen.
Perform scaling on: GPU

fspilot
Příspěvky: 11
Registrován: 25 dub 2016, 21:21

Re: X-Plane 10 - must have addony

Příspěvek od fspilot » 27 dub 2016, 14:37

super, zkusím. Díky!

Odpovědět