World2Xplane vs Europe Library

Něco mi nejde nebo se chci jen zeptat.
Uživatelský avatar
xwing
Příspěvky: 137
Registrován: 31 pro 2014, 08:28

World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od xwing » 27 dub 2016, 17:18

Mam jednoduchu otazku:
Tieto dva addony (World2Xplane a Europe Library) sa navzajom doplnaju alebo mozu mat konflikt a treba pouzit iba jeden ?
Obnovujem si sceneky v XPL a ostal som este v roku 2013 na osm2xpl, preto tato blba otazka.

Diky

Uživatelský avatar
ONDR4.cz
Příspěvky: 81
Registrován: 31 pro 2014, 11:48
Bydliště: Brno

Re: World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od ONDR4.cz » 27 dub 2016, 22:45

Ahoj, pokud použiješ ze simheaven scenérku w2xp_xxx, tak se navzájem doplňují, pokud použiješ w2xp_xxx_osm, tak baráky z Europe Library neuvidíš, ale konflikt nevzniká. Europe Library můžeš použít i samostatně (ideálně v kombinaci s HD Meshem).

EDIT: Ještě doplním, že W2XP jsou OSM data včetně silnic, budov, železnice, lanovek, apod., ale Europe Library je jen knihovna, která v Evropě nahrazuje default objekty evropskými (baráky, provoz na silnici a vlaky, směrovky na dálnicích).

Uživatelský avatar
xwing
Příspěvky: 137
Registrován: 31 pro 2014, 08:28

Re: World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od xwing » 28 dub 2016, 13:52

Jo, HD Mesh V3 uz mam instalovany, takze w2xp bez OSM a bude to ok.

Diky

Uživatelský avatar
xwing
Příspěvky: 137
Registrován: 31 pro 2014, 08:28

Re: World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od xwing » 28 dub 2016, 21:21

Prosim Vas, netusite preco world2xplane Europe zobrazuje veterne elektrarne 2x ?
Ked odstranim tuto scenerku, tak sa nezobrazuju ziadne, takze konflikt s inou scenerkou to nie je.
Je to nedaleko Bratislavy hned za hranicami s Rakuskom. Mozete to tam niekto omrknut, ci ich tiez nemate zdvojene ?
Diky
Přílohy
Cessna_172SP_1.png
Cessna_172SP_1.png (477.33 KiB) Zobrazeno 7544 x

oldboy
Příspěvky: 132
Registrován: 31 pro 2014, 10:07
Bydliště: Bratislava

Re: World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od oldboy » 29 dub 2016, 09:24

Peto to je moja chyba.Zacal som v dobe ked doslo k pouzivaniu world2xpl pre X-Plane naklikavat okrem riek aj vetrne elektrarny v JOSM.
Tak sa stalo, ze som naklikal aj na Rakuskej strane zopar tychto elektrarni. V zapati som vygeneroval nove world2xpl a bol som spokojeny,
ze tam tie objekty su. Teraz sa pozeram v JOSM a vidim, ze dajaky podobny kolega tam naklikal spusta novych objektov VE a tak sa stalo,
ze na jednom mieste su aj 2 VE.
Dnes som zmazal 6 ks pobliz nasich hranic, zmena sa ukaze az pri dalsej verzii world2xpl. Sorry. Ak tam najdes dalsie zdvojene VE a mas
konto na JOSM prosim vymaz je. Daj si zobrazit autora "oldboy43" a kludne to deletni.

S pozdravom Karol

Uživatelský avatar
ONDR4.cz
Příspěvky: 81
Registrován: 31 pro 2014, 11:48
Bydliště: Brno

Re: World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od ONDR4.cz » 09 črc 2016, 21:52

Ahoj, když už je tu tohle téma, tak to zkusím hodit sem. Setkali jste se někdo při použítí Europe Library se sekáním (stutters) v blízkosti větších měst, nejvíc znatelné např. v Londýně? Mám nově GTX 1070 (upgrade z 660Ti, wow!) a tak jsem si konečně mohl dovolit dát téměř vše na extreme, ale i když třeba nad tím Londýnem mám jinak plynulých 30 fps (v ovladačích nastaven V-Sync na adaptive, 1/2 refresh rate), tak cca každé 2-3 sekundy se opakuje propad cca na 23 fps a hned zpět na 30. Zkoušel jsem různě snižovat nastavení, ale bez úspěchu. Jako poslední věc mně napadlo, jestli to nedělá nějaká scenérka, a po vyházení všeho možného přišla řada právě na Europe Library. Po jejím odstranění jsou ty americký baráky v Evropě jako pěst na oko, ale zato sim jede naprosto plynule. Hledal jsem na netu, co s tím, a narazil jsem na tenhle topic na Avsimu, takže evidentně v tom nejsem sám: http://www.avsim.com/topic/450285-stutt ... try3070537 Prý za to můžou baráčky z R2 knihovny, protože mají, na to, jak jsou to jednoduché modely, příliš mnoho LODů (komín, okna na střeše...), což je s ohledem na výkon kontraproduktivní. Otázka tedy je, můžu s tím jako běžný uživatel něco jednoduše udělat? Nerad bych se EU Library zbavoval, protože vypadá opravdu pěkně, ale třeba ten Londýn je s tím nelítatelný.

Uživatelský avatar
djbuldog
Příspěvky: 172
Registrován: 11 led 2015, 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od djbuldog » 09 črc 2016, 23:54

zajímavý poznatek :) LOD můžeš z objektů knihovny odstranit, ale jednoduché to pro běžného uživatele asi nebude :)

Jednotlivé LOD úrovně objektu jsou definovány v jeho .obj souboru. Je to normální textový soubor, který lze otevřít v poznámkovém bloku.
Nejprve potřebuješ zjistit, které .obj soubory mají více než jeden LOD (tj. soubory obsahující řetězec ATTR_LOD více než 1x). Na to by šlo napsat jednoduchý skript.
Potom potřebuješ v souboru počet LOD snížit. To je o chlup složitější. Zápis ATTR_LOD XXX YYY znamená: vše co následuje platí pro vzdálenosti od XXX do YYY metrů. Za příkazem ATTR_LOD většinou následuje příkaz TRIS AAA BBB. Příkaz TRIS vykresluje trojúhelníky objektu, konkrétně BBB trojúhelníků od pozice AAA.

OBJ soubor bude obsahovat něco takového:

Kód: Vybrat vše

ATTR_LOD 0.0 1500.0  // pro vzdálenost 0-1500
tris 51 299// vykresli 299 trojúhelníků od pozice 51... například okna, komín, ...

ATTR_LOD 0.0 9000.0 // pro vzdálenost 0-9000
tris 0 50 // vykresli 50 trojúhelníků od pozice 0... například ten barák, co jde videt z dálky
což lze přepsat na:

Kód: Vybrat vše

tris 0 349 // vykresli 299+50 trojúhelníků od pozice 0... tj. barák, okna, komín... 
// ATTR_LOD se uvádět nemusí, XPL si ho nastaví sám...
LOD se může používat i tak, že z dálky se nakreslí hnusnej model a z blízka detailní. V takovém případě se může LOD pro větší vzdálenost úplně zahodit a vykreslit jen tris na blízku :D

Uživatelský avatar
ONDR4.cz
Příspěvky: 81
Registrován: 31 pro 2014, 11:48
Bydliště: Brno

Re: World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od ONDR4.cz » 10 črc 2016, 10:50

Díky, to vypadá docela zvládnutelně i pro ruční editaci, vzhledem k tomu, že se to týká asi jen cca 30-50 objektů. Určitě vyzkouším a dám vědět, jaký to mělo efekt. Jen jedna věc, např. objekt "vila-2x_13x26a.obj" obsahuje tyto řádky:

Kód: Vybrat vše

ATTR_LOD 0.000000 800.000000
TRIS 0 90
ATTR_LOD 800.000000 7000.000000
TRIS 24 66
Podle tvého návodu by tedy v souboru mělo zůstat pouze "TRIS 0 156", správně?
A nebo "TRIS 0 90"? V "záhlaví" souboru se totiž píše "POINT_COUNTS 68 0 0 90", přičemž to poslední číslo vždy odpovídá počtu trojúhelníků od vzdálenosti 0 až YYY.

Uživatelský avatar
ONDR4.cz
Příspěvky: 81
Registrován: 31 pro 2014, 11:48
Bydliště: Brno

Re: World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od ONDR4.cz » 10 črc 2016, 16:58

OK, za B bylo správně. :)
Z mého předchozího příspěvku stačilo ponechat pouze "TRIS 0 90" a zbytek smazat. Asi jsem ještě neudělal všechny objekty, protože u některých pořád vidím, jak se načítají komíny, ale i tak je pozitivní vliv na plynulost celého simu naprosto očividný. :shock: Navíc při stejné "world detail distance" mi připadá, že jsou budovy vidět dál.

P.S. U defaultních budov jsou u každého objektu ještě následující atributy (co zhruba dělají už jsem si našel), má nějaký význam je případně přidat k R2 budovám?

Kód: Vybrat vše

ATTR_no_blend
ATTR_no_cull
TRIS 0 72
Jinak tady je k tomu nějaké čtení přímo od Bena Supnika: http://xplanescenery.blogspot.cz/2010/0 ... mance.html

Uživatelský avatar
mano
Příspěvky: 573
Registrován: 30 pro 2014, 22:14
Bydliště: Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

Re: World2Xplane vs Europe Library

Příspěvek od mano » 10 črc 2016, 17:02

R2 kniznicu by patrilo aktualizovat, predsa len bola robena pre xpl 9 .. takze ci stromy ci domy patrilo by to poupravovat :)

Odpovědět