X - Plane 11
Re: X - Plane 11
Myslim, ze v historii X-Plane tak velke poradove cislo BETA snad este nebolo.
Chlapi z LR to uz pehanaju
Chlapi z LR to uz pehanaju
Re: X - Plane 11
když si vezmu, že v říjnu bylo oznámeno vydání v listopadu a teď skoro v březnu pořád jen beta, tak to dlouho docela je
aby to ta verze 12 nakonec nepředběhla
aby to ta verze 12 nakonec nepředběhla
Re: X - Plane 11
Zdar bando,
po dlouholeté pauze jsem se vrátil k sim-lítání, v lednu ještě spokojen s vymazlenou FS2004. FSX, P3D mě minuly. Pro srandu králíkům jsem zkusil "demo" P3D, ale tam mé PC (i7-6700, 64GBRAM, GTX1080 8GB) mělo problém plynule rozchodit v základu už jen náhledy letadel. Osobně myslím že to je jen FSX s jiným UI a problémy FSX zůstaly. Lockheed Martin to má jako dojnou krávu, když se podívám na ceny a rozestupy s jakými vydávají v1, v2, v3 - něco jako má Dovetail s Train Simulátorem. Poté co jsem objevil felisovo Tu-154 a viděl pár videí na youtube jsem neváhal a kupoval cca před měsícem X-plane, felisovo Tučko a později ještě pár doplňků. Dnes nově kupující licenci X-plane automaticky dostane ke stažení XP11 i když při koupi je deklarováno, že XP10 má k dispozici do té doby dokud neskončí beta XP11, instalátor XP10 to ale nenabídne a dohledat ho byla trochu detektivní práce.
Při prvních pokusech s felisovým Tuplákem jsem začal vnímat rozdíly mezi tím co vidím na youtube videích a tím co mám "naživo". To byla pb11 a Felis mi psal, že pokud chci tupláka užít, tak se mám držet XP10. Tak jsem si ji našel, nainstalil, vyzkoušel že tuplák fakt funguje řekl bych dnes už minimálně na úrovni Kolesnikova PT Tu-154 - chybí jen zvuky posádky, ale k těm mi Felis sdělil že už na nich dělá a snad brzy bude update. Tím má zkušenost s XP10 končí, protože to UI co se s XP táhne snad od verze 7 či 8 mi prostě osobně nevyhovuje. XP11 už má UI co odpovídá aktuální první čtvrtině 21. století.
Do XP11 jsem začal zkoušet roubovat doplňky tvořené pro XP10 abych si trochu pohrál a zjistil co jak funguje a jaký má vliv.
Protože mi kopce v předhůří Beskyd kde se reálně pohybuji přišly nějaké moc nízké, tak první velká změna přišla s pokusem nainstalovat zzz_hd_global_scenery3.
Takže oblet pokusného kolečka - LKMT - Mošnov - Příbor - Kopřivnice - Štramberk - Závišice - Sedlnice.
Plusy: vodní plochy retenčky Štramberk a komplexu rybníků Borovec na rozdíl od výchozího vzhledu XP11 nechybí. Tok Lubiny vypadá líp.
Mínusy: cesty až moc tmavé - v reálu je náš asfalt spíše světle šedý jako má výchozí textura cest XP11, subjektivně mi přišly i dost široké - pokusil jsem se s Cessnou sednout na rovný úsek okrsky OV-Příbor. C182 má 11 metrů rozpětí okrska bývá tak 6-10m široká jak kde. Tady jsem měl křídlo furt nad asfaltem. Dále OSM data mají problém v kříženích - kolej která jde pod mostem je přerušena - provoz ai vlaků vypadá hrozně když pod most vjede a na druhé straně už nevyjede. Ve stejných místech mi toto default nedělal. Autogen - tady jsem zprvu jásal, protože oblast kde umístění domů neodpovídalo realitě byla dobře, ale kus blíže Příboru tam začaly být solidní sekance. Nevím z čeho HD Global Scenery3 bere podklady a jaké autogenové domky si to tahá a odkud, ale dost často se v zástavbě RD objevovala čerpací stanice. To působilo dost nevhodně.
Pak jsem začal zkoušet i dle tohoto fóra různé "must have" doplňky, ale s většinou z nich jsem spokojen nebyl. Sice na jednu stranu něco vylepšily - např. VFR objekty doplnily komíny do Příbora i Kopřivnice, ale např. z chladírenských věží Kopřivnické teplárny se valil černý dým přímo nahoru cca do 6km. Pokud jsou ideální podmínky tak pára z chladírenských věží jde pár set metrů nad ně a to většinou s větrem.
Zajímavé to bylo s ortem - to jsem sice tahal dost dlouho a na disku si to kouslo hodně místa, ale výsledek nebyl úplně špatný. ZL16 orto se mi v mé oblasti neprojevilo, ani jinde nad ČR jsem nezaznamenal, že by fachčilo a nahradilo původní podklad (ano měl jsem ho v scenery_pack.ini až dole). Nicméně ZL17 Olomouc šel, a tam kde bylo orto to vypadalo docela dost solidně a přišlo mi že XP11 dosazuje default autogenové domky hustěji a správně. Nevím jak umísťování autogenu funguje, ale předpokládám že to řeší nějaký skript analýzou podkladu. Nicméně byly oblasti kde bylo vidět zlátnoucí obilí a autogen to celé pokryl stromy se kterými asi budou mít virtuální kombajny dost práce...
Zkoušel jsem i relativně nový projekt enriched autogen který už autor tvoří i pro XP11, ale z výsledku v mé oblasti jsem byl spíše rozpačitý. Možná že jinde to bude lepší, ale pro mě tudy zatím cesta k zlepšení vzhledu XP11 nevede.
Takže jsem si zkusil ruční opravy scenerky před WED i OE a přišlo mi to super intuitivní a v knihovnách už je dnes neskutečné množství věcí.
Pro pokročilejší scenerky ale člověk jen s knihovnama nevystačí. Zkusil jsem si dle tutoriálů vytvoření budovy v Blenderu a AC3D. Takovou tu obyčejnou na výkon nenáročnou 10-20 vertexovou boudu.
Ale dnes jsem si uvědomil, že to už asi nebude úplně potřeba držet se až tak při zdi, protože když jsem se podíval na autogenové modely Petra Bednáře, taky ty jsou docela dost komplexní. Vybrání pro okna a dveře, komíny, zábradlíčka na terasách. V simu je i knihovna "deprecated" tedy zatím neschválených a připomínkovaných modelů a koukal jsem že ani některé připravované vlaky už nejsou 8mi vertexové modely a to tam jsou ještě docela zajímavé statické éra pro letiště.
Dnes odpoledne vyrážím s foťákem ulovit nějaké ty textury. Zkusím dát XP11 šanci v defaultu a doplňky se zatím budu snažit učit tvořit sám, než ta beta skončí.
Kdo zažil období bety XP10 dokázal by říct jak dlouho (cca) Laminaru tato fáze trvala?
Letu zdar
W.
po dlouholeté pauze jsem se vrátil k sim-lítání, v lednu ještě spokojen s vymazlenou FS2004. FSX, P3D mě minuly. Pro srandu králíkům jsem zkusil "demo" P3D, ale tam mé PC (i7-6700, 64GBRAM, GTX1080 8GB) mělo problém plynule rozchodit v základu už jen náhledy letadel. Osobně myslím že to je jen FSX s jiným UI a problémy FSX zůstaly. Lockheed Martin to má jako dojnou krávu, když se podívám na ceny a rozestupy s jakými vydávají v1, v2, v3 - něco jako má Dovetail s Train Simulátorem. Poté co jsem objevil felisovo Tu-154 a viděl pár videí na youtube jsem neváhal a kupoval cca před měsícem X-plane, felisovo Tučko a později ještě pár doplňků. Dnes nově kupující licenci X-plane automaticky dostane ke stažení XP11 i když při koupi je deklarováno, že XP10 má k dispozici do té doby dokud neskončí beta XP11, instalátor XP10 to ale nenabídne a dohledat ho byla trochu detektivní práce.
Při prvních pokusech s felisovým Tuplákem jsem začal vnímat rozdíly mezi tím co vidím na youtube videích a tím co mám "naživo". To byla pb11 a Felis mi psal, že pokud chci tupláka užít, tak se mám držet XP10. Tak jsem si ji našel, nainstalil, vyzkoušel že tuplák fakt funguje řekl bych dnes už minimálně na úrovni Kolesnikova PT Tu-154 - chybí jen zvuky posádky, ale k těm mi Felis sdělil že už na nich dělá a snad brzy bude update. Tím má zkušenost s XP10 končí, protože to UI co se s XP táhne snad od verze 7 či 8 mi prostě osobně nevyhovuje. XP11 už má UI co odpovídá aktuální první čtvrtině 21. století.
Do XP11 jsem začal zkoušet roubovat doplňky tvořené pro XP10 abych si trochu pohrál a zjistil co jak funguje a jaký má vliv.
Protože mi kopce v předhůří Beskyd kde se reálně pohybuji přišly nějaké moc nízké, tak první velká změna přišla s pokusem nainstalovat zzz_hd_global_scenery3.
Takže oblet pokusného kolečka - LKMT - Mošnov - Příbor - Kopřivnice - Štramberk - Závišice - Sedlnice.
Plusy: vodní plochy retenčky Štramberk a komplexu rybníků Borovec na rozdíl od výchozího vzhledu XP11 nechybí. Tok Lubiny vypadá líp.
Mínusy: cesty až moc tmavé - v reálu je náš asfalt spíše světle šedý jako má výchozí textura cest XP11, subjektivně mi přišly i dost široké - pokusil jsem se s Cessnou sednout na rovný úsek okrsky OV-Příbor. C182 má 11 metrů rozpětí okrska bývá tak 6-10m široká jak kde. Tady jsem měl křídlo furt nad asfaltem. Dále OSM data mají problém v kříženích - kolej která jde pod mostem je přerušena - provoz ai vlaků vypadá hrozně když pod most vjede a na druhé straně už nevyjede. Ve stejných místech mi toto default nedělal. Autogen - tady jsem zprvu jásal, protože oblast kde umístění domů neodpovídalo realitě byla dobře, ale kus blíže Příboru tam začaly být solidní sekance. Nevím z čeho HD Global Scenery3 bere podklady a jaké autogenové domky si to tahá a odkud, ale dost často se v zástavbě RD objevovala čerpací stanice. To působilo dost nevhodně.
Pak jsem začal zkoušet i dle tohoto fóra různé "must have" doplňky, ale s většinou z nich jsem spokojen nebyl. Sice na jednu stranu něco vylepšily - např. VFR objekty doplnily komíny do Příbora i Kopřivnice, ale např. z chladírenských věží Kopřivnické teplárny se valil černý dým přímo nahoru cca do 6km. Pokud jsou ideální podmínky tak pára z chladírenských věží jde pár set metrů nad ně a to většinou s větrem.
Zajímavé to bylo s ortem - to jsem sice tahal dost dlouho a na disku si to kouslo hodně místa, ale výsledek nebyl úplně špatný. ZL16 orto se mi v mé oblasti neprojevilo, ani jinde nad ČR jsem nezaznamenal, že by fachčilo a nahradilo původní podklad (ano měl jsem ho v scenery_pack.ini až dole). Nicméně ZL17 Olomouc šel, a tam kde bylo orto to vypadalo docela dost solidně a přišlo mi že XP11 dosazuje default autogenové domky hustěji a správně. Nevím jak umísťování autogenu funguje, ale předpokládám že to řeší nějaký skript analýzou podkladu. Nicméně byly oblasti kde bylo vidět zlátnoucí obilí a autogen to celé pokryl stromy se kterými asi budou mít virtuální kombajny dost práce...
Zkoušel jsem i relativně nový projekt enriched autogen který už autor tvoří i pro XP11, ale z výsledku v mé oblasti jsem byl spíše rozpačitý. Možná že jinde to bude lepší, ale pro mě tudy zatím cesta k zlepšení vzhledu XP11 nevede.
Takže jsem si zkusil ruční opravy scenerky před WED i OE a přišlo mi to super intuitivní a v knihovnách už je dnes neskutečné množství věcí.
Pro pokročilejší scenerky ale člověk jen s knihovnama nevystačí. Zkusil jsem si dle tutoriálů vytvoření budovy v Blenderu a AC3D. Takovou tu obyčejnou na výkon nenáročnou 10-20 vertexovou boudu.
Ale dnes jsem si uvědomil, že to už asi nebude úplně potřeba držet se až tak při zdi, protože když jsem se podíval na autogenové modely Petra Bednáře, taky ty jsou docela dost komplexní. Vybrání pro okna a dveře, komíny, zábradlíčka na terasách. V simu je i knihovna "deprecated" tedy zatím neschválených a připomínkovaných modelů a koukal jsem že ani některé připravované vlaky už nejsou 8mi vertexové modely a to tam jsou ještě docela zajímavé statické éra pro letiště.
Dnes odpoledne vyrážím s foťákem ulovit nějaké ty textury. Zkusím dát XP11 šanci v defaultu a doplňky se zatím budu snažit učit tvořit sám, než ta beta skončí.
Kdo zažil období bety XP10 dokázal by říct jak dlouho (cca) Laminaru tato fáze trvala?
Letu zdar
W.
Re: X - Plane 11
toto pred tym v xpl nikdy nebolo, ked vysiel novy xpl vzdy to bola viac menej stable verzia, na steame pisu ze oficialne predstavenie bude 30marca, tak hadam to neposunu pricom uz teraz sme na beta 14... a stale nieco menia, keby len vizualne ale bohuzial aj dost zasadne veci, cim ublizuje dost vela autorom drahych addonov. takze asi tak v skratke
Re: X - Plane 11
beta 14, beta 15 klope za dverami
edit: tak vcera som to testoval a musim uznat po tomto poslednom updejte je dost skok dopredu, aspon u mna FPS islo hore a zda sa mi ze to cele funguje lepsie, asi sa fakt pripravuju na stable verziu
edit: tak vcera som to testoval a musim uznat po tomto poslednom updejte je dost skok dopredu, aspon u mna FPS islo hore a zda sa mi ze to cele funguje lepsie, asi sa fakt pripravuju na stable verziu
Re: X - Plane 11
beta 15
Re: X - Plane 11
Na Aerosoftu mají u DVD verze napsaný, že vychází 6. dubna.
Původně vždycky udávali předpokládaný termín vydání, zatímco teď už se to tváří jako hotový datum.
Tak uvidíme.
http://www.aerosoft.com/en/fsxp3d/pre-o ... /xplane-11
Původně vždycky udávali předpokládaný termín vydání, zatímco teď už se to tváří jako hotový datum.
Tak uvidíme.
http://www.aerosoft.com/en/fsxp3d/pre-o ... /xplane-11
Re: X - Plane 11
dvd verzia byva neskorsie ako oficialna verzia, ci ?
Re: X - Plane 11
Tak s PB14 a PB15 to bylo těžké dejá-vu - ve 14 stejně jako ve 12 nešly nahazovat motory z C&D u některých letadel, protože to blokovalo N1 turbíny na nějakých 19%. V 15 stejně jako ve 13 mají motory na idle charakteristiku jako by byly úplně vyplé.
Ale z jiného soudku, kdo ještě experiemtuje s Enriched autogen? Dnes se mi to konečně povedlo rozchodit. Po průletu nad svou domácí testovací oblastí jsme zaprvé zaplesal, protože dříve prázdná místa kde v reálu je docela hustá zástavba, byly zaplněny. Pak mi radost pokazil fakt, že to dopláclo autogen i tam kde už byl, takže byly vygenerovány domečky přes sebe. No a u větších měst kde jsou velká sídliště mi to pořád nechává prázdné šedohnědé plochy.
Myšlenka je hezká, líbilo se mi i prezentované střídání ročních období, jen nevím zda jsem někde neudělal při instalaci chybu. Protože výsledek není zdaleka takový jako autor prezentuje na youtube.
Ale z jiného soudku, kdo ještě experiemtuje s Enriched autogen? Dnes se mi to konečně povedlo rozchodit. Po průletu nad svou domácí testovací oblastí jsme zaprvé zaplesal, protože dříve prázdná místa kde v reálu je docela hustá zástavba, byly zaplněny. Pak mi radost pokazil fakt, že to dopláclo autogen i tam kde už byl, takže byly vygenerovány domečky přes sebe. No a u větších měst kde jsou velká sídliště mi to pořád nechává prázdné šedohnědé plochy.
Myšlenka je hezká, líbilo se mi i prezentované střídání ročních období, jen nevím zda jsem někde neudělal při instalaci chybu. Protože výsledek není zdaleka takový jako autor prezentuje na youtube.
Re: X - Plane 11
ty nove mraky v B14 mi prijdou super
akorat me prekvapilo, ze kdyz jdu s kamerou nad letadlo, tak se pak nemuzu koukat nahoru Cim vys je kamera nad letadlem (stojici na zemi), tim min se mohu pravym tlacitkem rozhlednout nahoru asi nejake omezeni vizualizace mraku
akorat me prekvapilo, ze kdyz jdu s kamerou nad letadlo, tak se pak nemuzu koukat nahoru Cim vys je kamera nad letadlem (stojici na zemi), tim min se mohu pravym tlacitkem rozhlednout nahoru asi nejake omezeni vizualizace mraku