Narazil jsem dnes na takový menší problémek s umístěním objektů.
U jednoho heliportu na kterém se snažím dělat, jsou dva větrné pytle umístěné vždy na fasádě budovy.
Když v Overlay editoru umístím objekt větrného pytle z knihovny tak je vždy na zemi. Vůbec netuším jak upravit jeho výšku.
První co mě napadlo bylo upravit výšku v souboru kde jsou ty objekty z knihoven uloženy - tj. v *.dsf, ale ten nevím v čem navrdo ručně editovat a stejně tam nikde nevidím definici výšek (při prohlížení přes F3 v Total Commanderu).
Napadá prosím někoho jak to řešit?
Umístění objektů - výška
Re: Umístění objektů - výška
cez WED sa da nastavit vyska objektu ulozenia, skus to.. len si daj pozor ze sa tam zadava vyska nad morom
Re: Umístění objektů - výška
inac chvalim robotu.. ja ho mam daky ten rocik rozrobeny ... potom mi ho posli pred uvolnenim nech ti to skontrolujem
Re: Umístění objektů - výška
Ano ve WED můžu nastavit MSL výšku, ale jen u objektů.
U Windsock nastavení výšky právě není. Napadlo mě vzít model Laminaru, otevřít ho v Blenderu, posunout mu výšku, aby levitoval tam kde potřebuji a uložit jako custom object. Problém ale předpokládám v tom, že to pak ztratí funkci - tj. pytel bude statický a nebude reagovat na změny větru.
Už jsem se naučil že mnou modelovené objekty jsou umísťovány "na zem" v místě, kde mám souřadnicový systém modelu. Modeluji tedy nejprve v Z ose od nuly a jako poslední operace odstraním zdvojené vertexy a protáhnu spodní hrany objektu v Z ose o -1m. Nebo v případě hlavní budovy K05 - která má 133m o -3m, protože se tam na té délce terén svažuje cca o 2m. U Windsock nastavení výšky právě není. Napadlo mě vzít model Laminaru, otevřít ho v Blenderu, posunout mu výšku, aby levitoval tam kde potřebuji a uložit jako custom object. Problém ale předpokládám v tom, že to pak ztratí funkci - tj. pytel bude statický a nebude reagovat na změny větru.
Re: Umístění objektů - výška
Pytle jsme resili tak, ze se modelovaly a animovaly v blenderu nove, ve spravne vysce. Asi bych nekde nasel file pro blender, tak bych ti ho mohl poslat.
Re: Umístění objektů - výška
Tak možná nebude potřeba Jirko. Zkusil jsem do scenerky přidat pytle v Overlay. Našel jsem v default modelech dva modely - windsock a windsock_lit a umístil jsem je jako objekty. Pak jsem to načetl v XP11 a měnil směr a sílu větru.
Ten windsock_lit ukazuje přesně naopak než ukazují default "windsock" objekty (asi chyba Laminaru), ale ten druhý se choval stejně jako "windsock" objekty. Tak jsem pak scenerku naimportoval do WEDu a tam upravil výšku objektu a už to mám na střeše.
Dále by tu asi byla i možnost použít objekty z Rescue_X knihovny tam jsme našel asi deset typů pytlů (jeden i pro umístění na střechách budov) - ale s tím jsem si neměl čas pohrát a otestovat zda "fungují". Teď jedu lovit do OVy nějaké textury, protože s tím co mám přes google street view asi nevystačím. Nemám dost detailů o typu a umístění osvětlení, taky by tam někde měla být HAPI světla, ale ze satelitních snímků nevím kde. Kdyby se tam tak dala domluvit s někým exkurze a dostat se i do areálu za plot. Snad mě nelapnou jako minule za nedovolené focení strategického objektu a nebudu to mít i s exkurzí na policejní služebně v OV. Uvidím co se mi přes plot podaří hledáčkem odlovit a při tvorbě využít.
Ten windsock_lit ukazuje přesně naopak než ukazují default "windsock" objekty (asi chyba Laminaru), ale ten druhý se choval stejně jako "windsock" objekty. Tak jsem pak scenerku naimportoval do WEDu a tam upravil výšku objektu a už to mám na střeše.
Dále by tu asi byla i možnost použít objekty z Rescue_X knihovny tam jsme našel asi deset typů pytlů (jeden i pro umístění na střechách budov) - ale s tím jsem si neměl čas pohrát a otestovat zda "fungují". Teď jedu lovit do OVy nějaké textury, protože s tím co mám přes google street view asi nevystačím. Nemám dost detailů o typu a umístění osvětlení, taky by tam někde měla být HAPI světla, ale ze satelitních snímků nevím kde. Kdyby se tam tak dala domluvit s někým exkurze a dostat se i do areálu za plot. Snad mě nelapnou jako minule za nedovolené focení strategického objektu a nebudu to mít i s exkurzí na policejní služebně v OV. Uvidím co se mi přes plot podaří hledáčkem odlovit a při tvorbě využít.
Re: Umístění objektů - výška
U toho tvyho reseni akorat bacha na to, ze ta vyska je MSL, teoreticky kazdy muze mi trochu jiny relief, na ktery se barak da a pak to muze byt blbe. Ty vysky reliefu by mely byt sice stejny, ale...
Re: Umístění objektů - výška
Tak to mě nenapadlo. Díky. Je fakt, že mi nějaký HD mesh v XP11 chybí. Když jsem dnes v reálu viděl ty výškové schody. Ten heliport je např. mírně prohlý - a garáže za hrištěm jsou o 2m výše než plocha hřiště. V XP je to tam ale veskrze placka.
Zkusím tedy ještě ty větrné pytle z RescueX knihovny, třeba tam bude nějaký odsazený co bude vyhovovat. Z googlu jsem si myslel, že tam ten stožár s pytlem má nahoře anemometr, ale jsou to 4 halogeny... Když si pomyslím kolik už jsem nad tím strávil času a čeká mě ještě texturování ze kterého mám největší vítr, umístění světel, detailů z knihoven, a pak ještě řešit jak to bude vypadat v noci... V podstatě se při tom ještě učím co a jak. První výtvor pro XP asi nakonec bude pěkný paskvil, nebo mě zatím někdo předežene. Myslím, že Kryštof 5 je už poslední který chybí, nebo se pletu? Divil bych se, kdyby nebyl u někoho dalšího rozpracovaný.
Zkusím tedy ještě ty větrné pytle z RescueX knihovny, třeba tam bude nějaký odsazený co bude vyhovovat. Z googlu jsem si myslel, že tam ten stožár s pytlem má nahoře anemometr, ale jsou to 4 halogeny... Když si pomyslím kolik už jsem nad tím strávil času a čeká mě ještě texturování ze kterého mám největší vítr, umístění světel, detailů z knihoven, a pak ještě řešit jak to bude vypadat v noci... V podstatě se při tom ještě učím co a jak. První výtvor pro XP asi nakonec bude pěkný paskvil, nebo mě zatím někdo předežene. Myslím, že Kryštof 5 je už poslední který chybí, nebo se pletu? Divil bych se, kdyby nebyl u někoho dalšího rozpracovaný.